Persbericht: nieuwe directeur Woonborg benoemd

Geplaatst op door Detty Brink

Esther Borstlap is per 14 maart 2016 benoemd als nieuwe directeur-bestuurder van woningcorporatie Woonborg in Vries.

De voorzitter van de Raad van Commissarissen van Woonborg, Henk Jan Bolding, zegt verheugd te zijn met de komst van Esther Borstlap. ‘Woonborg ziet betaalbaarheid van haar sociale huurwoningen als belangrijkste opgave en het belang van huurders staat centraal. De ervaring die Esther Borstlap meebrengt geeft ons als RvC alle vertrouwen dat zij die focus vasthoudt en de organisatie verder ontwikkelt.’

De huidige directeur Jacob Kielman neemt per 1 april 2016 afscheid. Hij was vanaf 2013 directeur-bestuurder. Henk Jan Bolding: ‘Woonborg heeft onder leiding van Jacob Kielman in zeer korte tijd een sterke ontwikkeling doorgemaakt. In de benchmark van koepelorganisatie Aedes komt Woonborg uit de bus als meest efficiënte woningcorporatie en dat is een geweldige prestatie.’

Esther Borstlap heeft jarenlange ervaring in de corporatiesector. Zij is 36 jaar en woont in Groningen.