klanttevredenheidsonderzoek

Meer informatie over het Klanttevredenheidsonderzoek

Geplaatst op door Onbekende gebruiker

Woningcorporaties werken samen om hun prestaties in beeld te krijgen; een benchmark. Een van de prestaties is de tevredenheid van huurders. Hiervoor wordt een landelijk onderzoek gedaan in opdracht van Aedes en de deelnemende corporaties, waaronder Woonborg. Door deze samenwerking kunnen we als corporaties van u en van elkaar leren en vervolgens bewuste keuzes maken hoe wij optimaal zorgen voor goed en betaalbaar wonen.

Welk onderzoeksbureau voert het onderzoek uit; wie mailt of belt mij en wanneer?

Het onderzoek wordt uitgevoerd door USP Marketing Consultancy uit Rotterdam. U kunt dus benaderd worden door één van de medewerkers van USP. Zij zullen zich ook als zodanig voorstellen en de naam Woonborg daarbij vermelden. Naar uw privégegevens zoals adres wordt niet gevraagd. Zij starten hun vraag met bijvoorbeeld: ‘u heeft onlangs een woning bij Woonborg verlaten. Dit om uw privacy te garanderen.

Vanaf 13 maart kunt u als huurder van Woonborg gebeld worden door USP of kunt u een e-mailbericht van USP ontvangen.

Medewerkers van USP bellen alleen op doordeweekse dagen tussen 10.00 en 18.00 uur. In de weekenden wordt er niet gebeld. Mocht u gebeld worden op een tijdstip wanneer het niet uitkomt, dan kunt u altijd een afspraak maken om teruggebeld te worden op een ander tijdstip. Geeft u dit dan zo precies mogelijk aan bij de enquêteur.

Hoe komt het onderzoeksbureau aan mijn gegevens?

Het onderzoeksbureau heeft uw adresgegevens aangeleverd gekregen van Woonborg. De gegevens worden alleen voor dit onderzoek gebruikt en worden niet aan derden doorgespeeld. Verder is het onderzoek volledig anoniem. Uw privacy is dus volledig gegarandeerd.

Ik wil niet gebeld (of gemaild) worden voor het onderzoek

U mag gerust weigeren als u wordt gebeld (of de e-mail negeren). Om voor volgende onderzoeken te voorkomen dat u wordt benaderd, kan u zich registreren bij het MOA Onderzoekfilter. Het inschrijfformulier kunt u hier vinden.

Een paar maanden geleden ben ik ook gebeld voor een onderzoek. Is dit hetzelfde onderzoek?

Nee. Het onderzoek dat Woonborg onlangs liet uitvoeren had betrekking op het Fonds Klein Onderhoud. Het is wel mogelijk dat sommige geformuleerde vragen hetzelfde zijn. Wij vragen u deze dan nogmaals te beantwoorden.

Wanneer of hoe worden de resultaten van het onderzoek bekend gemaakt?

De resultaten van de Aedes-benchmark worden eind november gepubliceerd. Dit doen zij via een brancherapportage (waarin de belangrijkste benchmarkresultaten voor de corporatiebranche zijn opgenomen). Ook komt er een overzicht met individuele corporatiesscores. Het is aan de corporatie om deze wel of niet te communiceren aan hun huurders.
Via de website en het bewonersblad informeren wij u over de resultaten.

Kan ik gebeld wordt terwijl ik sta ingeschreven in het bel-me-niet register?

Dat kan. Het bel-me-niet register geldt alleen voor telefonische verkoop. Dit is een onderzoek uitgevoerd door de corporatie onder haar huurders. Het staat een organisatie vrij om haar klanten te benaderen voor onderzoek mits het bijdraagt aan een betere dienstverlening. Om voor volgende onderzoeken te voorkomen dat u wordt benaderd, kunt u zich registreren bij het MOA Onderzoekfilter. Het inschrijfformulier kunt u hier vinden.

Ik wil de vragenlijst schriftelijk (op papier) invullen, kan dat?

Nee dat kan niet. Het onderzoek wordt alleen online en telefonisch uitgevoerd.

De link in de e-mail werkt niet?

In het bericht dat u van USP krijgt staat ook een link die u kunt kopiëren en plakken in de adresbalk van de webbrowser. Lukt dit niet, dan kunt u op de uitnodigingsmail reageren en dit aangeven.

Verder kunt u maar één keer het onderzoek invullen. Nadat het onderzoek één keer is ingevuld, wordt deze gedeactiveerd. Dit geldt pas als het onderzoek volledig is afgerond. Is men halverwege gestopt dan kan men een tweede keer verdergaan waar men gebleven is.

Ik heb een e-mail gekregen maar weet niet waarom?

Uw gegevens zijn aan USP doorgegeven omdat u:
1. Een woning van de corporatie heeft betrokken
2. Een woning van de corporatie heeft verlaten
3. Een reparatie in uw woning is uitgevoerd
4. Aan uw woning onlangs planmatig onderhoud is uitgevoerd

Vragen?

Heeft u nog andere vragen over dit onderzoek? Neemt u dan per mail contact op met Woonborg. Telefonisch zijn we bereikbaar via (0592)30 36 00.