reparatie-abonnement

Voor een deel van het onderhoud aan uw woning bent u zelf verantwoordelijk. Dat is in de wet zo geregeld. U kunt dit onderhoud door iemand anders laten uitvoeren of door Woonborg. Wij hebben sinds een aantal jaren hiervoor een abonnement waar u lid van kunt worden.

3 voordelen voor deelnemers

  • Woonborg regelt reparaties waar u als huurder zelf verantwoordelijk voor bent.
  • U betaalt voor die reparaties geen materiaalkosten en werkloon.
  • We komen 1x per 3 jaar langs voor een woningcheck.

Deelname vrijwillig

Deelname aan het reparatie-abonnement is vrijwillig. U kunt op elk moment uw deelname stoppen en later weer lid worden. Wordt u binnen 6 maanden weer lid? Dan rekenen we geen kosten. Wordt u na 6 maanden lid, dan betaalt u als nieuwe deelnemer € 40 voor de eerste reparatie of woningcheck.

Kosten

De kosten zijn € 5 per maand. (Prijspeil 1 januari 2018.)

Reparaties in het abonnement

Op de reparatielijst (versie 2018) ziet u welke reparaties door Woonborg standaard worden gedaan en welke onder het abonnement vallen. Dit zijn de abonnement-reparaties:

  • brievenbus (in de voordeur)
  • binnendeuren (hang- en sluitwerk)
  • deurbel (drukker en bel)
  • douche (garnituur, spiegel, planchet)
  • elektra (wandcontactdozen, wandplaatjes, schakelaars)
  • inbouwkasten (sloten, scharnieren, sleutels)
  • keuken (keukenkastjes, handgrepen, scharnieren)
  • kranen (onderdelen)
  • toilet (stortbak, valpijp)
  • ventilatieroosters en -ventielen

Woningcheck: 1x per 3 jaar

Bent u deelnemer aan het reparatie-abonnement? Dan komen we elke 3 jaar bij u langs. We controleren alle punten die onder het abonnement vallen. Zo nodig voeren we reparaties directie uit. U hoeft hiervoor niets te doen. We nemen contact met u op voor het maken van een afspraak.

Lid worden of meer weten?

Stuur een mail naar of bel naar (0592) 30 36 00.